گروه محصولات

عنوان مقاله: راه اندازي سريع : راهي سريع براي شروع يك كسب و كار وبي

گزيده مديريت 4

By Ajit Kambil Erik D.Eselius Karen A.Monteiro

نوشته: آجیت کامبیل، اریک اسلیوس و کارن مونتریو

در اقتصاد جديد، سرعت همه چيز است: هم براي شركتهاي نوپا و هم براي كسب و كارهاي سنتي كه در تلاش تجربه هاي جديدي هستند. در اين مقاله، سه محقق شركت مشاورهاي اندرسن Andersen Consulting رهيافتي جديد را ارزيابي مي كنند. اين رهيافت، راه اندازي سريع است كه شركاي عملياتي (شامل پرورنده ها و مؤسسات خدمات حرفه اي) و سرمايه گذاران بيروني را به خود فرا مي خواند. شركاي عملياتي كه در مراحل مختلفي از توسعه بدانها نياز هست، مي توانند پشتيباني از هر نوع مهارت خاصي كه در هر زمان ضرورت دارند، فراهم سازند. تحقيقات تلفني و از طريق پست الكترونيك، از شركتهايي كه كسب وكارهايي را به سرعت راه اندازي كرده اند، نشان مي دهد كه شركت هاي جديد بايد، اولاً يك ساختار سهامي مشخص ايجاد كنند، ثانياً، شركاي مالي را به مشاركت جلب كنند و ثالثاً، شبكه اي از شركاي عملياتي را براي همكاري فرا بخوانند، تا از طريق طراحي و اجراي راهبردها و فرايندهايي براي دسترسي به بازار در مقياس گسترده، به تسريع راه اندازي سريع كسب وكارها كمك كنند. نويسندگان مي گويند كه بهره گيري از شركاي بيروني در نبود محرك هاي قوي و ممانعت سنت ها وخط مشي هاي شركت، بسيار اميدواركننده تر است. هر چند، راه اندازي داخلي در معدود شركت هايي عملي است، اما اين راهبرد، شايد براي اكثريت بسيار دشوار و كند باشد. نويسندگان، مدلي سه مرحله اي را توضيح مي دهند: توسعه ايده ها، فراهم كردن پشتيباني ها و گسترش سريع حيطه عمل. آنها انتخاب يك شريك پيشرو از طريق ارزيابي روابط موجود و نيازهاي شركت نوپا را در مرحله توسعه پيشنهاد مي كنند. در مرحله قبل از تامين مالي، شركت نوپا نياز به شركاي سرمايه گذار دارد. اگر شركت از اين مرحله گذشته باشد، به يك شريك پيشرو نياز خواهد داشت كه بتواند مديران موقتي را فراهم سازد. اين مديران بايد داراي تجربه در انبارداري و ساير امور حساس باشند. نويسندگان، فهرستي از سوالاتي را براي مديران ارائه ميكنند كه ميتواند به آنها در تعيين قابليتهاي اساسي موردنياز براي حصول اطمينان از ورود سريع به بازار و تصميم گيري در مورد راه اندازي سريع كمك كنند. سپس، يك فرايند گام به گام به شركت ها در تعريف فوري ترين نيازهاي شركت نوپا كمك مي كند: انتخاب شركاي مناسب و متعهد، روشن ساختن نقش ها و مسئوليت ها و فراخواني رهبراني مستقل و قوي. شركتي كه به دنبال راه اندازي سريع است، چه يك شريك از ميان پرورنده ها كه اغلب، نيازها را زير يك سقف برآورده مي سازند، برگزيند و چه به شبكه اي پراكنده از لحاظ جغرافيايي، براي پشتيباني هاي كاركردي روي آورد، بهترين شانس موفقيت در شراكت با شركاي چالاكي است كه سهمي درمنافع و عوايد حاصله داشته باشند.

انصراف از نظر