By Boris Babic/ Daniel Chen/ Theodoros Evgeniou/ Anne- Laure Fayarda
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
در سال 2018 در نظرسنجی موسسه نیروی کار از سههزار مدیر در هشت کشور صنعتی، اکثر پاسخدهندگان هوشمصنوعی را بهعنوان ابزار بهرهوری ارزشمندی توصیف کردند. اما پاسخدهندگان به این نظرسنجی همچنین ابراز نگرانی کردند که هوشمصنوعی شغل آنها را خواهد گرفت. آنها تنها نیستند. گاردین بهتازگی گزارش داد در انگلستان «بیش از ششمیلیون كارگر از جایگزین شدن با ماشینها میترسند». از مزایای هوشمصنوعی میتوان در شرایط دشوار استفاده کرد: چرا وقتی ماشینها عملکرد بهتری دارند، به انسانها نیاز است؟ برای رفع این ترسها، کارفرمایان باید از هوشمصنوعی استفاده کنند تا به جای شکست، موفق شوند. نویسندگان از پژوهشها و مشاوره خود و دیگران در مورد پیادهسازی هوشمصنوعی و سیستمهای اطلاعاتی، همراه با مطالعات سازمانی نوآوری و شیوههای کاری، استفاده میکنند تا رویکردی چهارمرحلهای برای پیادهسازی هوشمصنوعی ارائه دهند. این رویکرد به سازمانها امکان میدهد اعتماد افراد (شرط اصلی پذیرش) را تقویت کنند و به سمت یک سیستم شناختی توزیعشده حرکت کنند که در آن انسان و هوشمصنوعی هر دو بهطور مداوم بهبود مییابند.