David Simchi-Levi and Kris Timmermans
نوشته: دیوید سیمچیلیوای و کریس تیمرمن
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
خرد متعارف ميگويد سه تا پنج سال و دهها میلیون دلار باید صرف شود تا زنجیره تامین یک شرکت دیجیتال شود. اما چند شرکت مزایای عمدهای از جمله درآمد بیشتر و حفظ مشتری را با رویکرد سریعتر و ارزانتر بهدست آوردهاند. این رویکرد شامل جمع آوری دادههای موجود، استفاده از علم تحلیل برای درک و پیشبینی رفتار مشتریان و تامینکنندگان و بهینهسازی موجودی، تولید و خرید و افزودن خودکارسازی برای اصلاح یا معرفی فرایندهاست. این تحول مستلزم سه ابتکار اصلی است: جایگزینی پیشبینیهای موردتوافق با نگرشی یکپارچه به تقاضا، تغییر راهبردهای همهجانبه تامین به راهبردهای بخشبندیشده و ایجاد برنامهای برای تعادل مستمر عرضه و تقاضا و مدیریت انحرافات یا اختلالات.