By Mark Gottfredson, Steve Schauber, Hernan Saenz
نوشته: مارک گاتفردسون و استیو شوبرت و هرنان سائنز
ترجمه: ترجمه لیلا بندری
مدیرانعامل و مدیرانكل تازهوارد، وقت زیادی برای نشاندادن قابلیتهای خود برای بهبود كسبوكار ندارند. برای مثال، در سال 2006، حدود چهل درصد مدیرانعاملی كه سمت خود را ترک کردند (كه بسیاری بركنار شده بودند) بهطور متوسط فقط 8/1 سال در سمت خود بودند. رهبران باید حداكثر ظرف چند ماه راهی برای بالابردن سودآوری، افزایش سهم بازار، پیشیگرفتن بر رقبا و هر كار مهم دیگر بیابند. ولی آنها قادر به ترسیم اهداف و برنامهها نیستند، مگر نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدهای خاص را ارزیابی كرده باشند. در این مقاله، گاتفردسون، شوبرت و سائنز، مشاوران شرکت بِین، یک ابزار عیبیابی به سازمانها معرفی میکنند تا با كمك آن، اهداف معقول و نقاطی را شناسایی کنند که باید تلاش خود برای بهبود عملكرد را بر آنها متمرکز کنند.