گروه محصولات

عنوان مقاله: راهنمای دومنظوره

گزيده مديريت 210

 By Julie Battilana/ Anne-Claire Pache/ Metin Sengul/ Marissa Kimsey
نوشته: جولی باتیلانا، آن‌کلر پاشه، متین سنگول و ماریسا کیمسی
ترجمه: دکتر مهسان زارع


شرکت‌ها ترغیب می‌شوند رویکرد تک‌بعدی تلاش برای دستیابی به منفعت مالی را تعدیل کنند و توجه بیش‌تری به تاثیر خود بر کارکنان، مشتریان، جوامع و محیط‌ زیست داشته باشند. اما تغییر دی.ان.ای سازمان شاید نیازمند تغییر مدل کسب‌وکار موجود و کاهش سودآوری حداقل در کوتاه‌مدت باشد.
پژوهش نویسنده حاکی از آن است که شرکت‌های موفق دومنظوره، تعهدی در راستای ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی در فعالیت‌های اصلی خود به‌وجود می‌آورند. این رویکرد که به‌عنوان سازمان‌دهی ترکیبی (هیبرید) شناخته می‌شود، شامل تعیین و پایش اهداف اجتماعی در کنار اهداف مالی، ساختاردهی شرکت به‌نحوی که از هر دو پشتیبانی کند، استخدام و به‌کارگیری کارکنان به‌منظور پذیرفتن آن و تمرین رهبری دومنظوره می‌شود.

انصراف از نظر