Interviewed Scott Berinato
ترجمه: محمدحسین دهنوی
پژوهش: لیجون سانگ، استاد دانشگاه وندربیلت و ونهونگ چن از دانشگاه تگزاس، با استفاده از نتایج نظرسنجی تلفنی که در سالهای 2004 و 2005 در آمریکا روی بزرگسالانی که در سن اشتغال قرار داشتند انجام شد، رابطه بین وضعیت استخدام، دریافت اطلاعات ناخواسته در مورد فرصتهای شغلی و افسردگی را سنجدیدند. وقتی آنها افراد دارای شغل تماموقت را مورد بررسی قرار دادند متوجه شدند آنهایی که در سال گذشته مطالبی راجع به مشاغل جدید دریافت کردهاند بدون آنکه حتا فعالانه به دنبال این مشاغل باشند، نسبت به کسانی که این اطلاعات را دریافت نکرده بودند، افسردگی بیشتری داشتند.
چالش: آیا فرصتهای شغلی بهراستی باعث میشوند افراد احساس ناراحتی کنند؟ آیا باید قبل از آنکه کسی را از فرصتی تازه آگاه کنیم، اندیشه مجدد کنیم؟ پروفسور سانگ از تحقیق خود دفاع کنید.
[1]محمد حسین دهنوی، دانشجوی دکترای مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرس دانشگاه فرهنگیان است.