آزمودن واکنش مشتریها در قبال تغییر میتواند برای هر شرکتی سودآور باشد. چگونگی آن را در اینجا خواهیم دید.
نوشته: اریک اندرسن و دانکن سیمستر
قدرتعلم تحلیل در تصمیمگیری کاملا ثابت شده، اما شرکتهای معدودی توانایی لازم را برای اجرای موفق یک برنامه تحلیل پیچیده دارند. اکثر شرکتها از طریق یادگیری و انجام کاری سادهتر به نتایج ارزشمندتری دست پیدا میکنند: انجام آزمایشهاي پايه در حوزه کسبوکار.
مدیران باید برای استفاده مستمر از تکنیکهای اصلی تحقیق که دانشمندان و محققان بهکار میگیرند مهارت يابند.آنها بهویژه باید از روش «آزمون و یادگیری» استقبال کنند: در قبال یک گروه از مشتریها رویکرد خاصی را در پیش گرفته و با گروه دیگر رویکردیکاملا متفاوت داشته باشند (یا اصلا کاری به آنها نداشته باشند) و در پایان نتایج حاصل را مقایسه کنند. حتا بازخورد تعداد کمی از این آزمایشها نیز میتواند منجر به افزایش سریع و چشمگیر در سودآوری شود.
نویسندگان مقاله، راهنمایي گامبهگام براي اجرای آزمایشهاي هوشمندانه در حوزه کسبوکار فراهم آوردهاند. آنها به موانع رسیدن به موفقیت در سازمان پرداخته و هفت قانون برای غلبه بر این موانع معرفی میکنند.