By Leandro DalleMule/ Thomas Davenport
نوشته: لیندرو دالمول و توماس داونپورت
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
گرچه توانایی مدیریت جریانهای عظیم داده برای موفقیت شرکتها حیاتی شده، بیشتر سازمانها بهشدت از قافله عقب ماندهاند. بیش از هفتاد درصد کارکنان دسترسی غیرمجاز به دادهها دارند. نفوذ به دادهها متداول است، مجموعه دادههای گمراهکننده در سیلوها منتشر میشوند و فناوری دادههای شرکتها اغلب منطبق با تقاضا نیستند.
در این مقاله، نویسندگان چارچوبی را برای ایجاد یک راهبرد قوی دادهها توصیف میکنند که میتواند در تمام صنایع و سطوح بلوغ دادهها بهکار برده شود. این چارچوب به مدیران در مشخص کردن هدف اصلی دادههای خود (چه«تدافعی» و چه «تهاجمی») کمک خواهد کرد. دادههای تدافعی در مورد کمینهسازی ریسک زیان است: حصول اطمینان از انطباق با مقررات، استفاده از علم تحلیل برای شناسایی و کاهش تقلب و ایجاد سیستمهایی برای جلوگیری از سرقت. دادههای تهاجمی بر پشتیبانی از اهداف کسبوکار مانند افزایش درآمد، سودآوری و رضایت مشتری متمرکز است.
مدیران با استفاده از این رویکرد میتوانند فعالیتهای مدیریت دادههای خود را برای پشتیبانی از راهبرد کلی شرکت طراحی کنند.