Brian Niccol
نوشته: برایان نیکول
ترجمه: کاوه امیری
نیکول قبل از اینکه در سال 2018 مدیرعامل چیپوتل شود، مدیرعامل تاکوبل بود. او با شیفتگی راهاندازی و خیزش چیپوتل را تماشا کرده بود و از لقمهها و غذاهای نیمهآماده آن لذت برده بود. اما حالا میدید باید بهسرعت این کسبوکار را احیا کرد. صف مشتریان بهکندی پیش میرفت. بهنظر میرسید برخی از کارکنان بهدرستی آموزش ندیدهاند. محتوای بازاریابی آن هم چندان جذاب نبود. نیکول و تیمش بر تقویت فرهنگ آشپزی شرکت و استفاده از قدرت دیجیتال برای ارتقای اپلیکیشن تازهپای موبایل آن تمرکز کردند. آنها رستورانها را بهگونهای بازآرایی کردند که امکان دریافت خارج از نوبت سفارشهای برخط فراهم باشد و یک «آشپزخانه» دوم برای آمادهسازی این سفارشها راه انداختند و کارکنان عادی را آزاد کردند تا به مشتریان حضوری رسیدگی کنند. آنها هزینههای بازاریابی را از یک رویکرد تدافعی، پرهزینه و متمرکز بر تبلیغات به رویکردی مبتنی بر رسانههای اجتماعی و تلویزیون تغییر دادند، جایی که پیام آن بسیار طنینانداز شده است. در طول همهگیری کووید19، عملیات فروش، توزیع و تحویل چیپوتل با سهم 46.2 درصدی فروش دیجیتال از کل فروش در سال 2020 یک منبع حیاتی درآمد شد.