شناخت و پیشبینی تغییرات روند صنعت، یكی از توانشهای جوهری شركتهای امروزی است كه به مدیران اجازه میدهد فرصتها را پیش از آنكه بر دیگران آشكار شود، شكار كنند. با اینكه شركتها فهمیدهاند بازشناسی الگوها برای ادامه كارشان مهم است، هنوز خیلی مانده تا این كار را بهویژه در سطح استراتژیك كه میزان اطلاعات معمولاً كم و دقت آن بسیار كمتر است، بهدرستی آموزند. الگوشناسی، دستكم برای كسانی كه در بیرون از دنیای كسبوكار فعالیت میكنند، مهارت جدیدی نیست. طبیعتگرایان از روزگاران كهن برای شناسایی آنچه در پیرامونشان میگذرد، از الگوشناسی بهره گرفتهاند. اما شگفتی در این است كه علیرغم اینكه پرندهشناسی با دنیای پرشتاب و فرساینده كسبوكار فاصله زیادی دارد، مردم اهل كسبوكار، از نظر معرفت مورد نیاز مقوله الگوشناسی، چیزهای زیادی میتوانند از آن بیاموزند.
برای آموختن بیشتر، خبرنگار هاروارد بیزنس ریویو با دیوید سیبلی كه شاید پیشروترین پرندهشناس و تصویرگر امریكا باشد، و جولیا یوشیدا پزشك كلینیك لاهی در بورلینگتون ماساچوستس كه از سال 1965 در این زمینه فعال بوده است، مصاحبه كرده است. سیبلی شرح میدهد پرندهشناسان ماهر چگونه با بهرهگیری سریع از گنجینه دانشی كه طی سالها تجربه بهدست آوردهاند، ظرف چند ثانیه پرندهای را بازشناسی میكنند: «برای كسی كه در شناخت الگوهای مشترك استاد شده باشد، فوتوفن كار این است ببیند احتمال وقوع تفاوت در كدام زمینه بیشتر است و بعد تمام توجهش را متوجه آن زمینه كند.»