گروه محصولات

عنوان مقاله: دیدگاه: بازتعریف شکست

گزيده مديريت 112

By Seth Godin

نوشته: ست گادین

ترجمه: دکتر محسن قدمی

 مافکر می کنیم که می دانیم شکست شبیه چیست . محصولات خریداری نمی شود . تجدید سازمان اوضاع را بدتر می کند . کالا بموقع تحویل نمی شود . ازسخنرانیها استقبال نمی شود . اوضاع ازکنترل خارج می گردد. اینها اتفاقات وناکامی هایی است که برای ماکابوس شده اند.

 مافکر می کنیم که شکست متضاد موفقیت است ، وسازمانهایمان را بهینه سازی می کنیم تا از شکست جلوگیری کنیم . لایه های فراوانی از مدیریت ایجاد می کنیم تا خطر را دفع کرده واز فجایع جلوگیری کنیم . روش قطعی وبی چون و چرایی را که برای پرهیز از ناکامی یافته ایم تعریف خشک ودقیق شکست است ، بعبارتی دیگر تلقی هرچیزی که درقالبی غیر ازشکست اتفاق می افتد . اگر بازتاب تلاشهای ما شکست نیست ، پس نیازی به وحشت کردن نیست ، اینطور نیست ؟ شکست اضطراب ونگرانی ایجاد می کند . شکست موجب اخراج شما می شود . شکست غیر قابل تحمل است . به یک واکنش نیاز دارد . اما وضع موجود به سادگی پذیرفته شده وبه طور باور نکردنی مورد حمایت ودفاع قرار می گیرد . با در نظر گرفتن تعصب شدید فرهنگی ما در مقابل شکست ، این امر احتمالا" طرفداری برای من به ارمغان نخواهد آورد ، بلکه فکر می کنم چاره دیگری جز ارایه تعبیر تازه ای از این مفهوم نداریم تا نتایج بیشتری از آنچه که تعریف موجودبه ما می دهد برایمان حاصل گردد.

 

انصراف از نظر