گروه محصولات

عنوان مقاله: دیجیتال حتما ویرانساز نیست

گزيده مديريت 213

By Nathan Furr/Andrew Shipilov
نوشته: نیتان فور و اندرو شیپیلوف
ترجمه: فریبا یاوری


مدیران، درگیر درک معنی واقعی تحول دیجیتال هستند تا بدانند از کدام فرصت‌ها استفاده کرده و به کدام ابتکارها اولویت دهند. جای تعجب نیست که بسیاری از آن‌ها انتظار دارند این تحول منجر به ویرانسازی کامل کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در فناوری، چرخش کامل از مجاری فیزیکی به مجازی و تملک شرکت‌های نوپای ‌فناوری شود.
    به‌یقین در بعضی موارد تحول دیجیتال دربرگیرنده چنین چرخشی است. اما بر مبنای کار و پژوهش نویسندگان مقاله، یک ویرانسازی کلی اغلب غیرضروری است. بعضی شرکت‌ها با ایجاد تغییرات اساسی در فرایندهای تولید، مجاری توزیع کالا یا مدل‌های کسب‌وکار خود به این تحول باموفقیت پاسخ داده‌اند، ولی بسیاری دیگر موفقیت برابری با داشتن رویکردی تدریجی و تغییر ندادن پیشگذارد ارزش و زنجیره تامین داشته‌اند.

انصراف از نظر