گروه محصولات

عنوان مقاله: ديدگاه ديگران : آيا موفقيت گناه است ؟ گفتگويي با عاليجناب پيتر گومز

گزيده مديريت 13

ترجمه: غلامحسین خانقایی

وظيفه دشوار كسب موفقيت دنيوي در عين حفظ گوهر معنوي، جزو وظايف ما در كليه شرايط بد يا خوب زندگي بوده و خواهد بود. امروزه، به هر حال، با آرام شدن اوضاع اقتصادي و مشخص بودن فناپذيري شركت‌ها، سوالات مربوط به معنا و ارزش واقعي به صورت پرسش‌هايي به‌جا و ضروري درآمده‌اند.

 ديويد لايت، ويراستار هاروارد بيزنس ريويو، در گفتگويي كه اخيراً با عاليجناب پيتر گومز، يكي از مشهورترين موعظه‌گران امريكا و اسقف كليساي مموريال هاروارد داشت، در مورد چرايي و چگونگي امكان و لزوم آشتي مجدد زندگي موفق دنيوي و اعتقادي بحث و گفتگو كرده است.
 به اعتقاد گومز، به منظور آشتي مجدد اين دو مقوله، نخست بايد «به آن عادت كنيد» يا به معناي ديگر، با تنش و چالش سابقه‌دار و تاريخي بين غناي روحاني و دنيوي كنار بياييد. دوم اينكه «بر آن چيره شويد». به اين معني كه مسئوليت‌ها و ارزش مرتبط با قدرت و ثروت را درك كنيد. در نهايت، «با آن هماهنگ شويد». بررسي كنيد كه چگونه مي‌توانيد در عين ادامه رهبري خود در جهان كسب‌وكار، زندگي معنوي خود را نيز داشته باشيد.
 براي كساني كه دغدغه چگونگي ادامه زندگي معنوي را دارند، گومز به پديده در حال رشد انجمن‌هاي دست‌اندركاران عالم كسب‌وكار (انجمن‌هايي كه بر پايه نيازهاي مشترك و نه دست‌آوردهاي مشترك شكل گرفته) اشاره مي‌كند كه براي دعا، مطالعه متون مقدس و در ميان گذاشتن زندگي روحاني‌شان با يكديگر تشكيل مي‌دهند. به عقيده او، هيچ وقت براي اين كار خيلي دير نيست: ما مي‌توانيم زندگي خود را در هر سني، چه 35، 45، يا 75 سالگي اصلاح كنيم.
 گومز نتيجه مي‌گيرد كه كسب‌وپيشه موقعيت خود به عنوان يكي از مهم‌ترين نيروهاي فرهنگ امريكايي را حفظ خواهد كرد، در عين حال كه به تضاد و چالش دائمي خود با نياز انسان‌ها به چشم‌اندازي ماوراي اين جهان نيز ادامه خواهد داد.
انصراف از نظر