گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: تجربه مدیرعامل بست بای در دوست داشتن رسانه‌ های اجتماعی

گزيده مديريت 115

By Brian Dunn

نوشته: برایان دان

ترجمه: سارا پنجی زاده

هنگامی ‌که حدود پنج سال پیش علاقه‏مندی دان به رسانه‌های اجتماعی آغاز شد، تنها علاقه‌ای شخصی بود، نه یک راهبرد. امروزه او از توییتر و فیس‌بوک برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و کارکنان، مشاهده گرایش‌ها و آگاه ماندن از رئوس اخبار استفاده می‌کند.

در روز یادبود سربازان سال 2010، بعد از آن‌که دان پیام تشکر ساده‌ای برای سربازان و کارکنان سرباز بست‌بای ارسال کرد، یکی از متخصصان محصول شرکت به او خبر داد همکارانش یک سیستم فناوری راه‌اندازی کرده‏اند که او و سه فرزند خردسالش را قادر ساخته با پدرشان که سربازی در عراق است صحبت کنند. برای دان این لحظه‌ای خجسته بود و نشانی از این‌که کار کارکنانش می‌تواند چه‌قدر مهم باشد.

به گفته دان، رسانه‌های اجتماعی دقیقا هسته راهبرد شرکت او هستند، زیرا هرچه مردم بیش‌تر درگیر این رسانه‌ها شوند، تقاضا برای مرتبط بودن و رایانه‌های شخصی و ابزارهای همراهی که این ارتباط را ممکن می‌کنند بیش‌تر خواهد شد. به همین علت است که بست‌بای در توییتر خوراکی به نام نیروی کمک توییتر دارد که مشتریان می‌توانند در آن پرسش‌های مربوط به فناوری را پست کنند و دستیاران شرکت یا دیگر کاربران هم می‌توانند راه‌حل‌های خود را ارائه کنند. دان تصدیق می‌کند که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند تبعات نامطلوبی هم به‌دنبال داشته باشند، تبعاتی از قبیل هنگامی‌که حساب توییتر او هک شد و بحران کوتاهی را در بست‌بای به‌بار آورد. ولی او هم‌چنان طرفدار پروپاقرص این رسانه‌‌هاست.

انصراف از نظر