By Reid Hoffman/ Ben Casnocha/ Chris Yeh
نوشته: ريد هافمن، بن کاسنوچا و کریس یه
در طول قرن بیستم در دنیای توسعهیافته رابطه بین کارکنان و کارفرمایان رابطهای پایدار و وفاداری مادامالعمر بود. این رابطه بهتازگي تغییر کرده و جای خود را به رویکردی آزاد و مبادلهای داده که به سود هیچ یک از طرفین نیست.
نویسندگان عقيده دارند که به ترتیبات جدیدی نیاز است که روی ائتلاف (معمولا موقت) و جبران متقابل بنا شده باشد. جامعه نوپای صاحب فناوري برتر سيليكنولي راه را نشان میدهد و شرکتهایی که میخواهند چابک و کارآفرین باشند از این نمونه میتوانند درسهای ارزشمندی بگیرند.
در رابطه جدید، هم کارمند و هم کارفرما درصدد ارزشآفرینی برای یکدیگر هستند. كاركنان در سازگاريپذيري شركت سرمايهگذاري ميكنند و شركت در قابلیت استخدامپذيري كاركنان. هافمن (يكي از موسسان لینکدین)، کاسنوچا (کارآفرین فناوري) و یه (کارآفرین و سرمایهگذار فرشته) سه راه ساده و سرراست را برای عملی و محقق کردن رابطه جدید پیشنهاد میکنند. این راهکارها عبارتند از: 1) استخدام كاركنان براي ماموريتهاي مشخص 2) ترغيب و حتا تامين مالي ايجاد شبكههاي كاركنان در خارج از سازمان 3) ايجاد شبكههاي فعال کارکنان سابق (قدیمیها) كه رابطه حرفهاي بين كاركنان و كارفرمايان سابق را تسهیل میکنند.
در جنگ بر سر نخبگان، چنین پیمانی میتواند سلاح مخفي باشد که کمک کند جایگاههای سازمانی خود را با ستارههايي خلاق و سازگاري پر کنید که موفقیت کارآفرینانه را تسهيل میکنند.