گروه محصولات

عنوان مقاله: دهه هفتادی‏‏‏‏‏‌ ها: کارمندانی شبیه مشتری

گزيده مديريت 212

نوشته: دكتر بهزاد ابوالعلائي


در دنیای مدیریت، سبک‏‏‏‏‏ها و روش‏‏‏‏‏های مختلف و توصیه‏‏‏‏‏ ها و ایده‏‏‏‏‏ های متنوع و گاهی متضادی وجود دارد که هر یک از آن‏ها و به نوعي همه آن‏ها تحت شرایط خاصی درست هستند و به‏ كارگيري آن‏‏‏‏‏ها موثر واقع مي‏‏‏‏‏شود و ما و سازمان ما را موفق می‏‏‏‏‏کنند. هنر مدیران این است که این شرایط را بفهمند و از بین این همه روش و سبک، بهترین و مناسب ‏‏‏‏‏ترین را بیابند و به‏ کار بگیرند. يكي از اين شرايط اهداف، انتظارات و ارزش‏‏‏‏‏هاي كاري هستند كه از نسلي به نسل ديگر تفاوت اساسي دارند. بنابراين همين تفاوت‏‏‏‏‏ها، الزامات مختلفي را از نظر سبك انگيزش، هدايت و مديريت مي‏‏‏‏‏ طلبند كه مديران بايد مدنظر داشته باشند. به ‏طور يقين واحد منابع انساني به ‏عنوان متولي اصلي فرايندهاي منابع انساني بايد متناسب با شرايط در ابتكارات خود براي مديريت موثر سرمايه‏‏‏‏‏ هاي انساني بازانديشي كند. در اين مقاله با اقتباس از دنياي بازاريابي تلاش شده است همسو با نيازها و نگرش‏‏‏‏‏هاي نسل جديد كاركنان كه از آن‏ها به ‏عنوان «دهه هفتادي» ياد مي‏‏‏‏‏شود رهنمودهايي به مديران منابع انساني ارائه شود.

انصراف از نظر