نوشته: دكتر بهزاد ابوالعلائي
در دنیای مدیریت، سبکها و روشهای مختلف و توصیه ها و ایده های متنوع و گاهی متضادی وجود دارد که هر یک از آنها و به نوعي همه آنها تحت شرایط خاصی درست هستند و به كارگيري آنها موثر واقع ميشود و ما و سازمان ما را موفق میکنند. هنر مدیران این است که این شرایط را بفهمند و از بین این همه روش و سبک، بهترین و مناسب ترین را بیابند و به کار بگیرند. يكي از اين شرايط اهداف، انتظارات و ارزشهاي كاري هستند كه از نسلي به نسل ديگر تفاوت اساسي دارند. بنابراين همين تفاوتها، الزامات مختلفي را از نظر سبك انگيزش، هدايت و مديريت مي طلبند كه مديران بايد مدنظر داشته باشند. به طور يقين واحد منابع انساني به عنوان متولي اصلي فرايندهاي منابع انساني بايد متناسب با شرايط در ابتكارات خود براي مديريت موثر سرمايه هاي انساني بازانديشي كند. در اين مقاله با اقتباس از دنياي بازاريابي تلاش شده است همسو با نيازها و نگرشهاي نسل جديد كاركنان كه از آنها به عنوان «دهه هفتادي» ياد ميشود رهنمودهايي به مديران منابع انساني ارائه شود.