By katherine White/ David Hardisty/ Rishad Habib
نوشته: کاترین وایت، دیوید هاردیستی و ریشاد حبیب
ترجمه: اشکان فلاحتکار
سازمان هایی که محصولات پایدار ارائه میکنند با یک تناقض آزاردهنده روبه رو هستند: بیشتر مصرف کنندگان نگرشی مثبت در قبال محصولات و خدمات دوستدار محیط زیست ابراز میکنند، اما عموما تمایلی به پرداخت هزینه برای آن ندارند. نویسندگان مقاله سالها مشغول مطالعه نحوه تشویق رفتار پایدار بوده اند که این شامل انجام آزمایش های خودشان و همچنین بازبینی پژوهش هایی در زمینه های بازاریابی، اقتصاد و روانشناسی بوده است.
خبر خوب این است که دانشگاهیان درباره اینکه چگونه رفتار مصرف کننده را با ترجیحات ابرازشده آنها هماهنگ کنند، بسیار آموخته اند. با تحلیل این یافته ها، نویسندگان پنج رویکرد یافته اند که شرکتها باید آنها را در نظر داشته باشند: استفاده از تاثیرگذاری اجتماعی، شکل دهی عادات خوب، اهرم کردن اثر دومینویی، تصمیم گیری درباره مخاطب قراردادن ذهن یا قلب افراد، طرفداری از تجربه در مقابل مالکیت.