گروه محصولات

عنوان مقاله: ايده بان: در چین، روابط سیاسی مناسب حرف اول را می‌زند

گزيده مديريت 162

ترجمه: علی‌ سینا قدس

برگرفته از «حمایت‌کردن و توانمندسازی: اثر روابط مستحکم سیاسی روی بقای شرکت و رشد فروش»

برای هیچ‌یک از افرادی که کسب‌وکاری را در چین انجام داده‌اند، این نظریه تعجب‌آور نیست که رابطه با حکومت از اهمیت خاصی برخوردار است. اما یک مقاله‌ جدید نشان می‌دهد که در واقعیت همیشه هم این قضیه درست نیست. بلی، داشتن روابط سیاسی، اغلب شانس موفقیت شرکت را افزایش می‌دهد، اما به‌نظر می‌رسد برخی از روابط، نسبت به بقیه سودمندتر هستند.

پژوهش‌گرانی از دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ به رهبری ویتینگ جنگ، صنعت تولید تلویزیون را از سال 1993 تا 2003 بررسی کردند؛ برهه‌ای که در آن آزادی‌خواهی بسیار رواج یافته بود. آن‌ها این مطلب را بررسی کردند که آیا شرکت‌ها در تیم رهبری خود، یک کارمند سابق حکومتی را دارند و آیا آن‌ها مدیر ارشدی را داشته‌اند که در آن زمان در یک پست حکومتی مشغول بوده است. سپس این محققان به بررسی این مطلب که در نهایت آیا شرکت‌ها بقای خود را تضمین کرده و درآمدهای سالانه‌ آن‌ها را قبل و بعد از شکل‌گیری روابط سیاسی‌شان مقایسه کردند.

انصراف از نظر