گروه محصولات

عنوان مقاله: کارراهه: در قلمرو مردان

گزيده مديريت 151

Interviewed by Alison Beard

ترجمه: اسداله باسمچی

فارغ‌التحصیل از دانشکده حقوق دانشگاه استانفورد در سال 1952 بود، ولی برای یافتن کار در رشته وکالت با مشکل مواجه شد، چون در آن موقع شرکت‌ها فقط مردان را استخدام می‌کردند. او نخستین زن در تاریخ آمریکاست که رهبر اکثریت مجلس سنا و عضو دیوان عالی کشور شده است. به‌عنوان یک میانه‌رو، معمار وفاق اجتماعی و دلسوز و مراقب برای کارکنانش و در حال حاضر رهبر آی‌سیویک (بستری برای تعلیم کودکان درباره دولت) است.

شما در مزرعه‌ای بین آریزونا و نیو‌مکزیکو و بسیار دور از واشینگت و دیوان عالی کشور بزرگ شده‌اید. رشد و نمو در چنین محیطی چه تاثیری بر شما داشته است؟

در یک مزرعه شما سهم کار را خودتان را دارید و شما محکوم به انجام خوب و درست آن‌ها هستید. بگذارید برایتان داستانی کوتاه بگویم. یک‌بار وقتی نوجوان بودم، کارگران گله گاو را در جایی دور از محل اقامت‌مان در مزرعه به چرا برده بودند. من باید برایشان غذا می‌بردم، چون مسئول غذا به دلیلی حضور نداشت. به این خاطر صبح خیلی زود بلند شدم و با مادرم ناهار را حاضر کردیم و من تنهایی با یک وانت به طرف محل گله حرکت کردم. لاستیک مشاین پنچر شد. پیش‌تر تعویض چرخ ماشین را دیده بودم و بلد بودم چه‌طور جک بزنم. هر طور بود لاستیک پنچر را تعویض کردم و همه چیز را سر جای خودش گذاشتم. اما خیلی معطلم شدم و چند ساعت از موعد غذای کارگران گذشت. به نزدیکی محل که رسیدم از دور پدرم را ‌دیدم که منتظر است و وقتی رسیدم، پدرم گفت: «خیلی دیر کردی.» عذر‌خواهی کردم و گفتم که وانت پنچر شده بود. ولی او جواب داد، «پس باید خیلی زودتر راه می‌افتادی.» قاعده رفتار در مزرعه این‌گونه بود. مجبور بودی از مشکلات سبقت بگیری و موقعی هم که با آن‌ها درگیر می‌شدی باید از پسشان برمی‌آمدی و کارت را انجام می‌دادی.

انصراف از نظر