گروه محصولات

عنوان مقاله: مديريت بر خود: در ارزیابی عالی باشید

گزيده مديريت 171
Tomas Chamorro-Premuzic
نوشته: توماس چامورو پرموزیک  
 
ترجمه: علی‌ سینا قدس

شاید به‌عنوان بخشی از فرایند استخدام در آزمونی شرکت نکرده باشید، اما احتمالا در جست‌وجوی شغل بعدی این کار را خواهید کرد. حدود 76 درصد از سازمان‌های با بیش از یکصد کارمند، برای استخدام روی ابزارهای ارزیابی هم‌چون آزمون‌های شایستگی و شخصیت، به‌خصوص برای پست‌های سازمانی رده‌های بالاتر حساب باز می‌کنند. این به شما کمک می‌کند بدانید کدام شرکت‌ها از آزمون‌ها استفاده می‌کنند و ابزار مورد استفاد‌ه آن‌ها چیست.

شایستگی. آزمون‌های شایستگی می‌توانند مهارت‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند. برخی شرکت‌ها از آزمون‌های قضاوت موقعیتی استفاده می‌کنند که سناریوهایی را برای نقش‌های خاص دارد.

اخلاق کاری. پرسشنامه‌های خوداظهاری می‌توانند صفاتی مانند جاه‌طلبی و قابلیت‌اعتماد را بسنجند.

هوش عاطفی. آزمون‌های روان‌شناسی، آزمون‌های سناریومحور و آزمون‌های عملکردی می‌توانند هم‌دلی، خودآگاهی و مهارت عاطفی فرد را مورد سنجش قرار دهند.

می‌توانید با تمرین خود را برای موفقیت آماده کنید، آزمون‌تان را برای زمانی از روز که ‌بیش‌ترین تمرکز و آگاهی را دارید، زمان‌بندی کنید و طوری به پرسش‌ها پاسخ دهید که بیانگر خود واقعی‌تان باشد.

آزمون‌ها فقط در جهت منافع کارفرما نیستند. آن‌ها در کنار این امر می‌توانند این‌که کارها در یک سازمان چگونه انجام می‌شود و چه صفاتی آن‌جا ‌بیش‌تر اهمیت دارند، را نیز آشکار سازند؛ اطلاعاتی که در هر جست‌وجوی شغل بسیار ذی‌قیمت است.

انصراف از نظر