By C.K Prahalad
نوشته: سی.کی پراهالاد
ترجمه: دکتر پرستو معین الدینی
شرکتها داستانهاي موفقيت[2]، بهویژه روايتهاي مربوط به رهبران بازار را شناسایی کرده و تلاش میکنند مشابه آنها را پیاده سازند. هرچند این نوع الگوبرداری در کسبوکار معمول است، اما من این فرایند را چندان نمیپسندم. این کار ممکن است به شرکتها اجازه دهد از رقبایشان عقب نمانند، اما آنها را به رهبر بازار تبدیل نمیکند. سازمانها با کشف و انگشتنهادن بر فرصتهای بزرگ و خلق موفقيتهاي آتی[3] است که به برندگان بدل میشوند. این همان چیزی است که من بیش از دو دهه است به مدیرانعامل گوشزد میکنم.