By Geoffrey A. Moore
نوشته: جفری مور
ترجمه: محسن وارثی
هنگامیكه روندهای بازرگانی در اقتصادهای توسعهیافته شكل میگیرند یا منابعشان از بیرون تامین میشود یا خودشان به خارج انتقال مییابند و به این ترتیب، شركتهای داخلی با فشار داروینی بیوقفهای برای ایجاد موج بعدی نوآوری رها میشوند. اما لغت نوآوری طیف وسیعی را دربر میگیرد. انواع بسیاری از نوآوری وجود دارد، از نوآوری ویرانساز پرجاروجنجال گرفته تا اشكال عادیتر آن از قبیل «نوآوری در فرایند» و «نوآوری تجربی» كه ممكن است به ترتیب شامل انجام كارهایی چون كارامدتر كردن زنجیره عرضه و خوشحال كردن مشتریان با اعمال برخی تعدیلات جزئی در محصولات باشند. بسیاری از مدیران تصمیمگیری درباره تمركز بر كدام نوع نوآوری را دشوار مییابند.