گروه محصولات

عنوان مقاله: داده های حجیم: انقلاب مدیریت

گزيده مديريت 137

By Andrew McAfee/ Erik Brynjolfsson

نوشته: اندرو مک‌آفی و اریک برینولوفسون

ترجمه: سارا پنجی زاده

نگارندگان می‌نویسند که داده‌های حجیم بسیار قدرتمندتر از تجزیه‌وتحلیل سابق هستند. مدیران می‌توانند همه چیز را با دقتی بیش از هر وقت دیگر سنجیده و مدیریت كنند. آن‌ها می‌توانند بهتر پیش‌بینی کنند و تصمیم‌هاي هوشمندانه‌تری بگیرند. می‌توانند مداخلات موثرتری را در حوزه‌هایی هدف قرار دهند که تاکنون به جای اطلاعات و دقت، به‌وسیله شم و شهود اداره می‌شده است. تفاوت‌های موجود میان داده‌های حجیم و تجزیه‌وتحلیل در حجم، سرعت و تنوع است: اکنون در هر ثانیه، داده‌های تبادل‌شده بيش‌تر از كل انباشت داده‌ها در اینترنت ظرف بيست سال گذشته است. وجود اطلاعات كم‌وبيش بلادرنگ، شرکت‌ها را قادر ساخته که بسیار هوشیارتر از رقبایشان باشند. اين اطلاعات هم می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی، تصاویر، حس‌گرها، وب یا دیگر منابع ساخت‌نایافته حاصل شود.

اما چالش‌های مدیریتی به‌راستي واقعیت دارند. تصمیم‌گیرندگان ارشد بايد یاد بگیرند که پرسش‌های درستی را مطرح کرده و پذیرای تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر شواهد باشند. سازمان‌ها بايد دانشمندانی را به‌خدمت گیرند که می‌توانند در هر مجموعه بزرگی از داده‌ها الگوهایی را یافته و آن‌ها را به زبان اطلاعات مفید کسب‌وکار ترجمه كنند. بخش‌های آی.تی مجبورند به‌سختی تلاش کنند تا همه منابع درونی و بیرونی داده‌های مرتبط را یک‌پارچه كنند.

نویسندگان به منظور نشان دادن این‌که شرکت‌ها چگونه از داده‌های حجیم استفاده می‌کنند، دو ماجرای کامیابی را ارائه می‌کنند: پاسور، خطوط هوایی را قادر می‌سازد زمان‌های ورود تقریبی و واقعی خود را با یک‌دیگر هماهنگ کنند. سیرز نیز به‌طور مستقیم داده‌های ورودی از فروشگاه‌های خود را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا به تبلیغات بسیار دقیق‌تر و سریع‌تری دست بزند.

انصراف از نظر