By Andrew McAfee/ Erik Brynjolfsson
نوشته: اندرو مکآفی و اریک برینولوفسون
ترجمه: سارا پنجی زاده
اما چالشهای مدیریتی بهراستي واقعیت دارند. تصمیمگیرندگان ارشد بايد یاد بگیرند که پرسشهای درستی را مطرح کرده و پذیرای تصمیمگیریهای مبتنی بر شواهد باشند. سازمانها بايد دانشمندانی را بهخدمت گیرند که میتوانند در هر مجموعه بزرگی از دادهها الگوهایی را یافته و آنها را به زبان اطلاعات مفید کسبوکار ترجمه كنند. بخشهای آی.تی مجبورند بهسختی تلاش کنند تا همه منابع درونی و بیرونی دادههای مرتبط را یکپارچه كنند.
نویسندگان به منظور نشان دادن اینکه شرکتها چگونه از دادههای حجیم استفاده میکنند، دو ماجرای کامیابی را ارائه میکنند: پاسور، خطوط هوایی را قادر میسازد زمانهای ورود تقریبی و واقعی خود را با یکدیگر هماهنگ کنند. سیرز نیز بهطور مستقیم دادههای ورودی از فروشگاههای خود را تجزیهوتحلیل میکند تا به تبلیغات بسیار دقیقتر و سریعتری دست بزند.