By Don Moyer
نوشته: دون موير
ترجمه: ميثاق سلطانی عرب
همانطور كه ممكن است یك مشاور به قبیله آدمخوارها توصیه كند، همنوعخواری به معنای اتلاف منابعانسانی است. همنوعخواری شركتی (تولید محصولات یا خدمات جدیدی که کسبوکارهای موجود را ببلعند) نیز به معنای اتلاف منابع شركت است. جان كلچ و دیوید كنی، در مقاله «گسترش سود، نه خط تولید» (سپتامبر-اكتبر 1994، هاروارد بیزنس ریویو) هشدار میدهند، عرضه نسخههای مختلف یك کالا و نامتجاری اگر منجر به افزایش مصرف نشود، مشکلساز خواهد بود: مصرفكننده را گیج میكند، نامتجاری را ضعیف میكند و باعث هزینههای پنهانی میشود که بهتدریج سود را کاهش میدهند...