گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: خواهان سرعت هستید؟ کمی آهسته كنيد

گزيده مديريت 108

By Jocelyn Davis/ Tom Atkinson

نوشته: جاسیلین ديويس و تام اتکینسون

ترجمه: مهدی زارع

در دنیای کسب‌وکار یک شکاف سرعتی وجود دارد: تفاوت بین اهمیتی که رهبر بنگاه برای سرعت استراتژی رقابتی قائل است و سرعت واقعي سازمان. این شکاف فارغ از منطقه، صنعت، اندازه شرکت و تاکید آن بر استراتژی، قابل‌توجه است. سازمان‌هایی که نگران از دست رفتن مزیت رقابتی خود هستند، زمان و منابع بسیاری را صرف یافتن روش‌هایی برای بالابردن سرعت خود می‌کنند.

اما در عوض به‌نظر می‌رسد باید سرعت خود را کاهش دهند. مطالعه‌ای که (با همكاري «واحد هوشمندی اقتصادي») روی 343 کسب‌وکار  انجام دادیم، نشان داد شرکت‌هایی که ابتکارها را پذیرفته و هي تغییر را دنبال کرده و سعی کرده‌اند مزیتی پیدا کنند، نسبت به شرکت‌هایی که مکث کرده و بررسی کرده‌اند آیا در مسیر درست هستند، فروش و سود عملیاتی کم‌تری داشته‌اند. علاوه بر این، شرکت‌هایی که «سرعت خود را برای افزايش سرعت بیش‌تر کاهش داده‌اند»، فروش و سودآوري خود را بهبود بخشیده و به‌طور متوسط در یک دوره سه‌ساله، چهل درصد فروش بیش‌تر و 52 درصد سود عملیاتی بالاتر کسب کرده‌اند



[1] . جاسیلین ديويس، مدیر تحقیق‌وتوسعه فوروم (یک بنگاه بین‌المللی خدمات حرفه‌ای) است. تام اتکینسون، مدیر بخش تحقیقات مشتریان شرکت فوروم است.
انصراف از نظر