گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: خواندن افکار عمومی

گزيده مديريت 113

By Andrew O’Connell[1]

نوشته: آندرو اوکانل

ترجمه: مهدي زارع

هرچه تکنولوژی روش‌‌های سنتی نظرسنجی را بیش‌تر درهم می‌شکند، امید‌های افزون‌تری برای دستیابی به دقت و صحت بالاتر پیش رو قرار می‌گیرد.

هیچ‌وقت از شیوه تصمیم‌گیری‌‌ اتفاقی سیاستمداران و دست‌اندرکاران کسب‌وکار‌ متوجه نخواهید شد که دانش شناخت افکار مردم با چه مشکلات بزرگی روبه‌رو است. آثار این مشکل ممکن است تا پایان این ماه و درگیرشدن آمریکا با انتخابات میان‌دور‌ه‌ای بیش‌تر بروز کند.

علت مشکل، یک چیز است: جلب همکاری افرادی که می‌خواهید در طرح نظرسنجی شرکت کنند کاری بس دشوار است و اثربخشی و وجهه شیوه‌‌های سنتی این کار کاهش یافته است. شیوه‌‌های جدیدی که به‌طور کامل مبتنی بر پاسخ‌دهندگان داوطلب برخط  هستند نیز به‌شدت مورد انتقاد واقع شد‌ه‌اند زیرا منعکس‌کننده عموم جامعه نیستند. این وضعیت باعث‌شده کل صنعت نظرسنجی به یک بازآفرینی احتياج پیدا کند. در حال حاضر، این مشکل بیش از هر جای دیگر، دنیای سیاست را تحت فشار قرار داده، اما در تحقیقات مصرف‌کننده که راهنمای تدوین استراتژی کسب‌وکار است نیز وضعیت بهتر نیست.



[1] . اندرو اوکانل، یکی از دستياران ویراستاري در ‌هاروارد بیزنس ریویو است.
انصراف از نظر