گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: خواسته مصرف کنندگان خدمات سلامت چیست؟

گزيده مديريت 79

By Caroline Calkins/ John Sviokla

نوشته: کارولین کالکینز و جان سویوکلا

ترجمه: سوادا مارکاریان و دکتر پیام طریقی

مصرف‌كنندگان مراقبت‌های سلامت بسیار متنوع و گوناگون هستند، اما هنوز برای صنعت سلامت این ایده كه شركت‌ها می‌توانند با طبقه‌بندی مشتریان بر اساس نیازهای متنوع‌شان سود ببرند، با وجود بازار چند میلیارد دلاری آن غریب به‌نظر می‌رسد. به‌نظر ما شركت‌ها می‌توانند با تحلیل الگوهای تقاضا برای محصولات و خدمات سلامت نواحی ارزش پنهان را مشخص كنند. بر اساس پژوهش ما، روش كاملاً ویژه طبقه‌بندی مصرف‌كنندگان سلامت، تحلیل هم‌زمان سلامت و ثروت است.

 در مطالعه‌ای روی 570 نفر، نیازهای پزشكی، نگرش‌ها درباره سالم‌ماندن، نیازهای مالی و شرایط اقتصادی مصرف‌كنندگان خدمات سلامت مورد بررسی قرار گرفت. مجموعه‌ای از مسائل مرتبط با موضوع نیز مورد توجه قرار گرفتند، مانند این‌كه مصاحبه‌شوندگان به كدام یك از ارائه‌دهندگان خدمات اعتماد داشته و به كدام یك بی‌اعتماد هستند. (مدیریت این پژوهش را دكتر پاتریشیا اوبرایان به‌عهده داشت) تحلیل داده‌ها نشان داد می‌توان مصرف‌كنندگان خدمات سلامت را به چهار گروه عمده با شرایط مالی و سلامت كاملاً متفاوت طبقه‌بندی كرد...
انصراف از نظر