گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: خلق یک شناسه لوکس وطنی ‌

گزيده مديريت 214

By Dani Reiss

 نوشته: دانی ریس

ترجمه: مژگان کمپانی

  
مدیرعامل شرکت کاناداگوس خلق شناسه‌ای لوکس و ساخت داخل را توضیح می‌دهد.
دقیقا آن روز در سال 2001 را به‌خاطر می آورم که تصمیم گرفتم ‌کاناداگوس (کسب‌وکار کوچک خانوادگی که به‌تازگی از والدین خود به‌ارث برده بودم) به تولید لباس در کانادا متعهد بماند. پشت میزم در طبقه بالایی کارخانه تورنتو (تنها کارخانه ما در آن زمان) نشسته بودم و تیتر روزنامه های صبح را میخواندم که متوجه شدم دو شرکت پوشاک آمریکایی‌شمالی تصمیم گرفته اند تولید خود را به خارج از کشور منتقل کنند. مدیران این شرکت دو دلیل برای این کار خود داشتند: نخست، هزینه بالای نیروی کار داخلی، حاشیه سود آنها را کم کرده بود، از این رو، تعقیب حاشیه سود بالاتر در جای دیگر فکر خوبی بود. دوم، معتقد بودند تا زمانی که شناسه  و کیفیت تغییر نکنند، مشتریان اهمیت نمی دهند محصولات کجا تولید ‌می‌شوند.
با خود فکر کردم آنها اشتباه ‌می‌کنند.
تا به امروز اعتقاد هم داشته‌ام که دستیابی به توزیع انبوه از طریق رقابت در قیمت راه موفقیت نیست؛ راه موفقیت نحوه ایجاد محصولات شناسه‌داری است که پیش‌تر بی‌شناسه بودند. میدانستم برای خلق یک کسب‌وکار جهانی پایدار باید از بنیاد ارزشهای محوری غیرقابل‌انکار که کیفیت را در برابر کمیت اولویت می‌دهد، فراتر رویم.

انصراف از نظر