گروه محصولات

عنوان مقاله: خلق يك ماشين رشد درون زا

گزيده مديريت 132

By Ken Favaro/ David Meer/ Samrat Sharma

نوشته: كن فاوارو، ديويد مير و سمرات شارما

ترجمه: ندا سراج

بهترشدن از نظر رشد درون‌زا به مدل کسب‌وکاری جدید نیاز ندارد؛ به رهبران متعهد نیاز دارد.

به‌نظر نمی‌رسد بسیاری از مدیران‌عامل به رشد درون‌زا توجه داشته باشند. آن‌ها یا با این باور که سازمانشان به‌ناگزير کم‌رشد خواهد شد دست از تلاش می‌کشند یا مسئولیت آن را به مدیران واحدها واگذار می‌کنند.

این‌ها اشتباه‌هاي بزرگی هستند. در یک محیط کسب‌وکاری نامطمئن، همه رهبران شركت‌ها باید فعالانه درگير رشد درون‌زا باشند. چهار قاعده می‌توانند آن‌ها را در پشتيباني واحدهاي عملياتي برای دریافتن بهترین فرصت‌های رشد ياري کنند:

با تدوين استانداردها و گردآوري داده‌ها كه شرکت را به سوي زمينه‌هاي مستعد رهنمون مي‌سازند، چشمي بر تصوير كلان داشته باشند و ظرفيت رشد درون‌زا در سرتاسر شركت به‌وجود آورده و نظاره‌گر بازارها و کسب‌وكارها براي جستن فرصت‌هاي كوچكي باشند كه مي‌توانند تركيب شوند.

با تخصيص صرفه‌جويي‌هاي محلي سرمايه‌گذاري محلي و ايجاد صندوق ويژه شركتي كه نشان از موجودبودن هميشگي منابع براي ايده‌هاي خود دارد، با فشارهاي كوتاه‌مدت چرخه جاري كسب‌وكار مبارزه كنند.

در برابر کلیشه‌شدن برخی واحدها به‌عنوان «موتور رشد» و برخي هم به‌مثابه «گاو شیرده» مقاومت کنند. این برچسب‌ها، باورهایی را درباره رشد شكل مي‌دهند و بر رفتار واحدهای عملیاتی تاثیر می‌گذارند.

زباني برای رشد درون‌زا ایجاد کنند که به شركت كمك مي‌كند اولویت‌های خود را روشن ساخته و مجرايي منسجم و كارامد براي فرصت‌ها ایجاد کنند.

انصراف از نظر