گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: خلق محصولاتی برای بازارهای محروم

گزيده مديريت 187

By Dan schulman

نوشته: دان شولمن

ترجمه: آیسان خلیلو

زمانی که نویسنده، مدیرعامل ویرجین‌موبایل بود، چالش 24 ساعت زندگی مثل بی‌خانمان‌ها (بدون هیچ پول و کارت اعتباری، تلفن‌همراه و تنها با لباس‌هایی در کوله‌پشتی) در نیویورک را پذیرفت. چند سال بعد، زمانی که رییس یک بخش امریکن‌اکسپرس بود، با تیم خود تجربه مشابهی را صورت دادند. ‌آن‌ها باید تمام روز را در تلاش برای پرداخت قبض‌ها و انتقال پول به روش افرادی که هیچ حساب بانکی یا کارت اعتباری نداشتند ‌می‌گذراندند. این تجربه‌ها هم‌دلی وی با مردم کم‌درآمد و آگاهیش از دشواری مدیریت و انتقال پول‌شان را افزایش داد (و محرک استراتژی جدید پی‌پال پس از پیوستن شولمن به آن به‌عنوان مدیرعامل در سال 2014 شد.)
آن استراتژی قرار بود شرکت را «قهرمان مشتری» سازد و در دو بخش بازرگانان و مصرفکنندگان بازسازماندهی کند. برای بازرگانان، پی‌پال باید بستر (پلتفورم) تکنولوژی خود را تکمیل می‌کرد تا بتواند رابطه صمیمانه‌تری با مشتریانی داشته باشد که از موبایل و نرم افزار استفاده ‌می‌کردند. برای بخش مصرفکنندگان، باید شهروندان محروم را توانا می‌ساخت تا در سراسر جهان معاملات مالی خود را امنتر، سریعتر، آسانتر و کمهزینهتر انجام دهند. در درون این دو گروه، شرکت مجموعه‌ای از محصولاتی را خلق یا تملک کرد که بازارهای متفاوتی را هدف قرار می‌دادند: ونمو برای نسل جدید، زوم برای پرداخت‌های بینالمللی دیجیتال و ورکینگ‌کپیتال‌پی‌پال برای دادن وام به کسبوکارهای کوچک.

انصراف از نظر