By Mark Gottfredson/ Keith Aspinall
نوشته: مارك گاتفردسن و كيت اسپينل
ترجمه: مهندس فضل اله امينی
چه تعداد كالا یا خدمت باید عرضه کرد تا درآمد و سود بهینه شود؟ این رقم در بیشتر شركتها بهمراتب كمتر از رقم كالاها یا خدماتی است كه در حال حاضر عرضه میشوند. واقعیت آن است كه شركتها انگیزههای قوی دارند تا در عرضه فراوردههای نوآورانه راه افراط را پیش گیرند. اما عرضه مداوم فراوردههای نو و توسعه خطوط تولید بر میزان پیچیدگی عملیات شرکتها و هزینه مدیریت ناشی از آن افزوده و میزان سود و درآمد را کاهش میدهد. هر شركت برای بیشینهكردن ظرفیت سودآوری خود باید حدومرز نوآوری را بشناسد. گذر از این حدومرز بیش از آن كه سودآور باشد زیانبار است.
پادزهرهای متداول برای مقابله با پیچیدگی ره به خطا میبرند, زیرا به جای برخورد با مشكل در خاستگاه و سرچشمه آن، در صحن كارخانه با آن برخورد میكنند. مارك گاتفردسن و كیت اسپینل رویكردی را عرضه میكنند كه برای ریشهیابی پیچیدگی مستتر در زنجیرهای ارزش، از برنامه شش سیگما یا عملیات ناب فراتر میرود.