گروه محصولات

عنوان مقاله: خلاقیت رمزگشا

گزيده مديريت 142
By Julia Kirby
نوشته: جولیا کربی

ترجمه: دکتر احمد روستا و علی صالحی

نویسنده مقاله می‌گوید: «با وجود فناوری‌های بهینه‌سازتبلیغات و ترویج محصول با عبور از فیلترها، خدمات تبلیغات آگهی‌های جست‌وجو محور، مزایده‌های بلادرنگ از طریق رسانه‌ها و امکانات مبتنی بر موقعیت دستگاه‌های موبایل می‌توان نتیجه گرفت که تبلیغات به سمت علم سوق یافته است نه هنر». اما وی شش کمپین را برای اثبات این نکته که خلاقیت تبلیغاتی هرگز متوقف نمی‌شود، مصداق می‌آورد:

·            واندرفول‌پیستاشوزکه تبلیغات آن شامل موارد معروف مانند عسل‌فروش بدنام یوتیوب و مهمانی جاسوس‌ها باروسپی‌ها است.

·            کوکاکولای چین که یک بازی مشترک برای تلویزیون و گوشی‌های هوشمند برای بازار هنگ‌کنگ خلق کرد.

·      کمپین «چرخش روزانه» نابیسکو برای کلوچه‌های اورئو که در آن قهرمانان رویدادهای خبری برگزیده شده و طراحان شرکت کلوچه‌هایی به شکل آن‌ها پختند.

·            کیاموتورز آمریکا که در تبلیغاتش از همسترهای انسان‌گونه استفاده کرد.

·            مارکس.اند.اسپنسر که کمپین شوپینگ را با همکاری آکسفام برای تشویق بازیافت پوشاک معرفی کرد.

·      نیمن‌مارکوس و تارگت که درباره کالاها تشکیل تیم داده و به تنهاحامی درام «انتقام» شبکه اِی.بی.سی تبدیل شدند و سپس هنرپیشه‌های آن را برای اجرای پنج آگهی بازرگانی طولانی به‌ خدمت گرفتند.

انصراف از نظر