By Ayelet Israeli/ Eugene Zelek Jr
نوشته: آیلت ایزراییلی و یوجین زلک
ترجمه: دکتر محمدرضا ادیب پور
زمانی که مشتریان مشتاق به دادوستد برخط هستند، بهظاهر وضعیتی برد-برد برای همگان است: شناسهها، خردهفروشان، کارگزاران و توزیعکنندگان کالای بیشتری میفروشند و خریداران نیز منفعت بیشتری میبرند. چه کسی است که چنین چیزی را دوست نداشته باشد؟
مشکل این است: مشتریانی که توسط قیمتهای بسیار پایین (پایینترین حد ممکن) فریفته شدهاند، معامله با توزیعکنندگان دیجیتال بدرفتار متوقف میسازند. چنین اتفاقی ارزش ویژه شناسه را تضعیف و به فروشندگان مجاز آسیب وارد میکند.
برای شناسههایی که در کانادا و آمریکا فروخته میشوند، اقدام جبرانی قدرتمندی وجود دارد: تدوین و اعمال خطمشیهای قیمتگذاری که همه را از تبلیغ و فروش محصولات شرکت با تخفیفهای غیرمجاز باز میدارد.
این مقاله چهار گام مهم طراحی و اعمال خطمشیهایی مشتمل بر اقدامات تنبیهی مناسب را شرح میدهد که منافاتی هم با قوانین ضدانحصار ندارند.