گروه محصولات

عنوان مقاله: تجربه: خرید شرکت با هدف کارآفرینی

گزيده مديريت 190

By Richard Ruback/ Royce Yudkof

نوشته: ریچارد روبک و رویس یودکوف

ترجمه: فریبا یاوری

یک مسیر موفقیت به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار کوچک که روزبه‌روز پرطرفدار می‌شود، «کارآفرینی تملکی» است: خرید و اداره تشکیلاتی دایر. اگر این راه را در نظر دارید، نویسندگان مقاله راهبردهای عملی برای هر مرحله از این فرایند ارائه می‌دهند.
 تامل کنید. آیا کیفیت‌‌های لازمه این شغل (مهارت‌های مدیریتی، اعتمادبه‌نفس، توانایی اقناع دیگران، استمرار، عشق به یادگیری و تحمل استرس) را دارید؟ آیا مایلید مزایای کار در یک تشکیلات بزرگ را قبول مسئولیت کنید؟
هشیار و کارامد ‌جست‌وجو کنید. صرف شش ماه تا یک سال (تمام‌وقت‌) را برای دنبال‌کردن سرنخ‌ها و بررسی دقیق موردهای کسب‌وکاری را برنامه‌ریزی ‌نظام‌مند کنید. تمرکز خود را بر شرکت‌هایی با سود مدام و درآمد سالیانه پنج تا پانزده میلیون دلار بگذارید. در این مرحله، می‌توانید خود ‌سرمایه‌گذاری کرده یا سرمایه‌گذاران احتمالی را ‌جست‌وجو کنید.
به توافق برسید. زمانی که بر یک هدف متمرکز شدید، برای تایید ثبات آن کسب‌و‌کار، ارزیابی مقدماتی را انجام دهید و به رقم پیشنهادی مناسب برسید. اگر فروشنده پذیرفت، حدود نود روز وقت خواهید داشت با وکیل و حسابدار خود روی ارزیابی نهایی کار کنید.
در دست گرفتن رهبری. پس از اتمام مراحل فروش، اولویت‌های شما ایجاد ارتباط (با کارکنان، مشتریان و تامین‌کنندگان) و تنظیم مراحلی برای اطمینان از جریان نقدینگی باثبات است

انصراف از نظر