گروه محصولات

عنوان مقاله : خرده فروشي برق آسا : بر آستانه در است. آيا آماده ايد ؟

گزيده مديريت 1

By MarshallL.Fisher Ananth Raman and Anna sheen McClelland

نوشته: مارشال فیشر، آنانت رامان و آنا شین مک کلیلند

ترجمه: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد

به رغم انبوه داده هايي كه خرده فروشان (سنتي و الكترونيكي) در زمينه هاي نقطه فروش، الگوهاي خريد و سليقه مشتريان گردآوري مي كنند، هنوز به درستي نمي دانند كه فرآورده ها را چگونه باب ميل مشتري، بهنگام، در جاي مناسب، و بهاي دلخواه عرضه كند. بسياري از خرده فروشان، ميلياردها «بايت» داده هاي گردآوري شده در پايگاه هاي اطلاعاتي خود را ناديده گرفته يا به درستي از آن بهره برداري نمي كنند. از اين رو، فرآورده هايشان به شايستگي نياز مشتريان را برآورده نمي كرد. از سوي ديگر، گروهي از خرده فروشان هوشمند روش سودآوري برگزيده اند كه نويسندگان مقاله بدان عنوان خرده فروشي برق آسا داده اند - و تركيبي از نظام هاي پيش بيني سنتي كه بيشتر بر احساس و تجربه كاركنان استوار است، با توانمندي هاي دليرانه فن آوري اطلاعات مي باشد. برمبناي پژوهشي كه نويسندگان مقاله از 32 شركت عمده خرده فروشي در چهار حوزه حساس پيش بيني تقاضا، سرعت عمل زنجيره عرضه، برنامه ريزي موجودي انبارها و گردآوري و سازماندهي داده ها، به عمل آورده اند، به وجود كاستي هايي در نظام هاي برنامه ريزي و گزارش دهي اطلاعات اشاره كرده و روش هاي جانشين مناسب تري براي اندازه گيري كالاهاي خروجي، انبارگرداني موجودي و محاسبه ضايعات، پيشنهاد كرده اند.

انصراف از نظر