گروه محصولات

عنوان مقاله: خرده‌‌فروشی‌‌ها، قدرتمندترین سلاح خود را هدر می‌‌دهند

گزيده مديريت 209

By Marshall Fisher/ Santiago Gallino/ Serguei Netessine
نوشته: مارشال فیشر و سانتیاگو گالینو و سرژی نتسین
ترجمه: مرضیه زرقی
خرده‌‌فروشی‌‌های سنتی، در جنگ سخت بقا با ‌خرده‌فروشی‌های برخط، به کاهش بودجه آموزش نیروی‌انسانی روی می‌‌آورند. اما این‌کار ارزشمندترین سلاح آن‌‌ها را نابود می‌‌کند: انسان واقعی که مشتریان می‌‌توانند با او رودررو گفت‌وگو کنند. در ازای هر دلاری که خرده‌‌فروش‌‌ها به دلیل تعدیل نیروی کار و کاهش بودجه آموزش صرفه‌جویی می‌‌کنند، ممکن است چندین دلار را از دست بدهند، چرا که مشتریان دیگر قادر نخواهند بود یک فروشنده بادانش را پیدا کرده و از او کمک بگیرند.
 راه‌حل این مشکل در بهینه‌‌سازی نیروی انسانی و آموزش هر فروشگاه است، اما بسیاری از خرده‌‌فروشان از انجام آن سر باز می‌‌زنند، چون نحوه انجام آن را نمی‌‌دانند. این مقاله در رویکردی چندمرحله‌‌ای ‌راه‌حل را به شما می‌‌آموزد. در این رویکرد از تحلیل داده‌‌های تاریخی، انجام آزمایش و ارزیابی نتایج استفاده می‌‌شود و اگر به‌طور نظام‌مند به‌کار گرفته شود به میزان بیست درصد به درآمد فروشگاه اضافه خواهد کرد. حتا بهتر از آن، اگر افزایش در تعداد کارمندان یک شعبه از فروشگاه با کاهش تعداد کارمندان در شعب دیگر جبران شود و فروشنده‌ها بودجه آموزش را تامین کنند، نتایج به‌مراتب بهتری با حداقل هزینه‌‌ها (و در برخی مواقع بدون هیچ نوع هزینه‌‌ای) به‌دست خواهد آمد.

انصراف از نظر