گروه محصولات

عنوان مقاله: خدمات سلامت نیاز به رقابت واقعی دارد

گزيده مديريت 187

By Leemore Dafny/ Thomas Lee

نوشته: لیمور دافنی و توماس لی 

ترجمه: نازنین وارسته

رقابت باعث بهبود کیفیت و بهره‌وری می‌شود، نوآوری ایجاد می‌کند و هزینه‌ها را در بسیاری از صنایع کاهش می‌دهد. خدمات سلامت نباید استثنا باشد.
نظام خدمات سلامت آمریکا ناکارامد، غیر‌قابل‌اعتماد و بسیار پرهزینه است. هیچ کمبودی در پیشنهاد راه‌حل وجود ندارد، اما محور بهترین آن‌ها این ایده است که خدمات سلامت به رقابت بیش‌تر نیاز‌ دارد. در بخش‌های دیگر، رقابت باعث بهبود کیفیت و بهره‌وری می‌شود، نوآوری ایجاد می‌کند و هزینه‌ها را در بسیاری از صنایع کاهش می‌دهد. خدمات سلامت هم نباید استثنا باشد.
 خدمات‌دهندگان و پرداخت‌کنندگان در تلاش برای جلوگیری از رقابت هستند. بسیاری با افزایش سهم بازار و افزایش توان چانه‌زنی ‌خود، فعالانه به دنبال یک‌پارچه‌سازی هستند.
در این مقاله، نویسندگان بحث ‌می‌کنند که پرداخت‌کنندگان هزینه‌های خدمات سلامت و خدمات‌دهندگان باید جنگیدن با ظهور یک بازار رقابتی خدمات سلامت را کنار گذاشته و رقابت بر سر ارزش را محور استراتژی خود قرار‌ دهند.
تمام ذینفعان صنعت خدمات سلامت (قانونگذاران، خدمات‌دهندگان، بیمه‌گران، کارفرمایان و بیماران) در ایجاد رقابت واقعی و تغییر مثبت نقش دارند. به‌خصوص، پنج کاتالیزور به این پیشرفت شتاب می‌دهند: بیماران را در مرکز درمان قرار دهند، انتخاب به‌وجود آورند، پاداش‌دادن به حجم را متوقف کنند، روش‌های پرداخت بر پایه ارزش را استاندارد کنند و اطلاعات نتایج را شفاف سازند.

انصراف از نظر