گروه محصولات

عنوان مقاله: بیانیه چشم انداز: خانه سیصد دلاری

گزيده مديريت 125

Data from 300house.com; visualization by Open (notclosed.com)

ترجمه: دكتر محسن قدمی

این چالش نهايي لايه زيرين هرم است: چگونه خانه‌اي با طراحی مناسب، ایمن و ارزان برای فقیرترین مردم جهان ایجاد می‌کنید؟
زمانی که ویجی گووینداراجان و کریستین سارکار این سوال را در سايت اچ‌بي‌آر.اورگ در آگوست 2010 مطرح کردند، آنان طرح اوليه خود را درباره یک راه‌حل ممکن ارائه کردند. و آن‌ها مي‌خواستند نمونه‌اي بسازند كه تولید انبوه آن با قیمت سیصد دلار ممكن شود. سپس خانه سیصددلاری به نهضتي تمام‌عيار تبديل شد. به‌زودي اين نهضت صاحب فهرستي از مشاوران، يك وب‌سايت (300هاوس.كام) و حاميان سازماني شد.

 در ماه ژوئن، گروه نخستین برنده مسابقه طراحی را معرفی کرد. حامی این مسابقه، شرکت اینگروسل‌رند بود.

انصراف از نظر