گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: حمایت مالی از ورزش ها برای پشتیبانی از تیم خانگی

گزيده مديريت 76

By Francis J. Farrelly/ Stephen A. Greyser

نوشته: فرانسيس فارلی و استفان گريسر

ترجمه: سید بهشاد ياسينی

اغلب اوقات، شركت‌ها حامی تیم‌های ورزشی و مسابقات می‌شوند تا نام‌ خود را در اذهان ترویج دهند. اما به‌گونه‌ای فزاینده از این حمایت‌ها به‌عنوان استراتژی انگیزش كاركنان یا آسان‌سازی تغییرات ساختاری مانند ادغام در داخل سازمان‌ها استفاده می‌شود.

 این یافته جالب، بخشی از بررسی گسترده‌ای است كه با كمك همكارمان، پاسكال كوئستر از دانشگاه آدلاید، صورت گرفته است. در این بررسی اقدامات مرتبط با حمایت مالی و مدیریت نام‌ در بیست شركت جهانی و سازمان‌ ورزشی شامل نایكی، ویزا، كردیت‌لیون، كمیته بین‌المللی المپیك و فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) مورد بررسی قرار گرفت.
 ملاحظه كنید چگونه شركت سوییسی یو.بی.اس (یكی از پیشروترین شركت‌های مالی دنیا) از حمایت مالی تیم آلینگی (دارنده‌ فعلی عنوان نخست مسابقات قایقرانی جام آمریكا) به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی داخلی استفاده می‌كند. ارزش‌های مشترك آلینگی و یو.بی.اس (مانند كار تیمی، مسئولیت‌پذیری، تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و سریع، تلاش برای رسیدن به موفقیت و هویت سوییسی)، محور اطلاع‌رسانی‌هایی هستند كه برای ایجاد اتحاد، انگیزه و بهبود بازده 67هزار كارمندی طراحی شده‌اند كه در سراسر جهان پراكنده هستند. یو.بی.اس در نوشته‌ها و خبرنامه‌های داخلی و در برنامه‌های توسعه حرفه‌ای (مانند آموزش رهبران) و مواقعی كه این رویكرد موجب تقویت رسالت سازمان نزد كاركنان و مشتریان می‌شود، به این حمایت مالی رجوع می‌كند. هم‌چنین، برنامه‌ حمایت مالی خود را به برنامه‌های مختلف تشویقی شامل فرستادن كاركنان با عملكرد بالا به تماشای مسابقات قایقرانی به‌عنوان پاداش گسترش داده است.
 یو.بی.اس یك سایت اینترانتی (شبكه داخلی) تحت‌عنوان «دنیای آلینگی» ایجاد كرده كه اطلاعاتی در مورد مقاصد حمایت‌های مالی ارائه می‌دهد و جعبه‌ابزاری از گزارش‌ها، تصاویر و ابزارهای نمایشی فراهم كرده كه كاركنان می‌توانند از آن‌ به‌عنوان وسیله‌ای برای نزدیك‌شدن به مشتریان استفاده كنند. علاوه بر بازاریابی خارجی، یك وظیفه‌ مهم سایت اینترانتی و جعبه‌ابزار، ایجاد اشتیاق برای حمایت مالی است. در شركت‌ها، مشاركت كاركنان بر اثر بازاریابی داخلی برنامه حمایت مالی، اثربخشی خارجی برنامه را تقویت می‌كند. در مورد یو.بی.اس، حمایت مالی تیم آلیگی، در برانگیختن كاركنان جهت كمك به نام‌سازی‌ شركت سودمند بوده است...
انصراف از نظر