گروه محصولات

عنوان مقاله: حذف اضافه‌‏بار راهبردی

گزيده مديريت 224

 نوشته فلیکس اوبرهولزر-گی

ترجمه دکتر حامد محمدی شهرودی و آرش غفاری

وقتی شرکت‏‌ها به تشدید فشارها و چالش‏ های رقابتی پاسخ ‏می‏دهند، از کارکنان خود کار ‏بیش‏تر و ‏بیش‏تری طلب ‏می‏کنند. اما سازمان‏‌ها اغلب چیز زیادی برای ارائه در قبال تلاش‏‌ها و زحمات کارکنان بااستعداد و متعهد خود ندارند. با انتخاب ابتکار‏های کم‏تر با اثرات بزرگ‏تر، شرکت‏ها ‏می‌‏توانند استراتژی‏های خود را قدرتمندتر کنند. یک ابتکار استراتژیک تنها در صورتی ارزشمند است که یک یا چندی از موارد زیر را انجام دهد: • با بالابردن تمایل مشتری برای پرداخت خلق ارزش ‏می‏کند. همان‏‌طور که شرکت شما راه‏ هایی برای نوآوری یا بهبود محصولات موجود پیدا ‏می‏‌کند، سقف قیمتی که افراد حاضر به پرداخت در قبال محصول می‏شوند، بالا خواهد رفت. • با جذاب‏‏تر کردن کار، برای کارکنان خلق ارزش ‏می‏کند. ارائه مشاغل بهتر کف جبران‏ خدمتی را که باید برای جذب استعدادها به کسب‏ و‏کار خود ارائه دهید کاهش ‏می‏‌دهد. • با کاهش هزینه عملیاتی برای تامین‏ کنندگان خلق ارزش ‏می‏‌کند. با پایین‏ آمدن هزینه‏ های تامین‏ کنندگان، کف قیمتی که مایل به پذیرش در قبال کالاهایشان هستند، کاهش ‏می‌‏یابد. به‏ موازات این‏که شرکت‏‌ها کل ارزش خلق ‏شده برای مشتریان، کارکنان و تامین‏ کنندگان خود را افزایش ‏می‏‌دهند، خود را در موقعیت موفقیت مالی پایدار قرار ‏می‏‌دهند.

انصراف از نظر