نوشته فلیکس اوبرهولزر-گی
ترجمه دکتر حامد محمدی شهرودی و آرش غفاری
وقتی شرکتها به تشدید فشارها و چالش های رقابتی پاسخ میدهند، از کارکنان خود کار بیشتر و بیشتری طلب میکنند. اما سازمانها اغلب چیز زیادی برای ارائه در قبال تلاشها و زحمات کارکنان بااستعداد و متعهد خود ندارند. با انتخاب ابتکارهای کمتر با اثرات بزرگتر، شرکتها میتوانند استراتژیهای خود را قدرتمندتر کنند. یک ابتکار استراتژیک تنها در صورتی ارزشمند است که یک یا چندی از موارد زیر را انجام دهد: • با بالابردن تمایل مشتری برای پرداخت خلق ارزش میکند. همانطور که شرکت شما راه هایی برای نوآوری یا بهبود محصولات موجود پیدا میکند، سقف قیمتی که افراد حاضر به پرداخت در قبال محصول میشوند، بالا خواهد رفت. • با جذابتر کردن کار، برای کارکنان خلق ارزش میکند. ارائه مشاغل بهتر کف جبران خدمتی را که باید برای جذب استعدادها به کسب وکار خود ارائه دهید کاهش میدهد. • با کاهش هزینه عملیاتی برای تامین کنندگان خلق ارزش میکند. با پایین آمدن هزینه های تامین کنندگان، کف قیمتی که مایل به پذیرش در قبال کالاهایشان هستند، کاهش مییابد. به موازات اینکه شرکتها کل ارزش خلق شده برای مشتریان، کارکنان و تامین کنندگان خود را افزایش میدهند، خود را در موقعیت موفقیت مالی پایدار قرار میدهند.