گروه محصولات

عنوان مقاله: دیدگاه: جور ديگر بايد ديد

گزيده مديريت 106
By Rosabeth Moss Kanter

نوشته: روزابت موس كانتر

ترجمه: دكتر اسماعيل مردانی گيوی

«جور ديگر بايد ديد»، استعاره مشهوري براي خلاقيت است. اما چالش‌هاي فراگير اخير هم‌چون بحران مالي، اصلاح سيستم خدمات بهداشتي و تغييرات آب‌و‌هوايي و... مستلزم ايده‌هاي تازه‌اي هستند كه بسيار فراتر از چارچوب‌هاي موجود باشند. بزرگ‌ترين دستاوردهاي آينده از آن رهبراني خواهد بود كه مشوق تفكري بسيار فراتر از چهارچوب شركت و تمام چهارچوب‌هاي موجود باشند.
تفكر در چهارچوب نشان سازمان‌هايي است كه ساختارشان مانع از نوآوري است. زماني كه معماري آن‌ها بنا نهاده شد، منافع تغييرناپذير، بخش‌ها را از هم جدا كرد و الگوها و اقدامات جاري را تقويت كرد. حتا متفكران تغييرجوي چهارچوب‌انديش هم ساختارهاي جاري سازمان و صنعت را بديهي فرض مي‌كنند. بيش‌ترين توجه چنين شركت‌هايي به رقباي مشابه در بازار است. تمركز آنان بر استفاده از قابليت‌هاي موجود سازمان است نه توسعه راه‌حل‌هاي جديد براي مسائل و مشكلات در حال ظهور.
برعكس، حتا كوچك‌ترين گام‌نهادن‌ها به فراسوي چارچوب‌ سازمان، تغيير سازنده را تسهيل مي‌كنند.

 

انصراف از نظر