گروه محصولات

عنوان مقاله: جهت يابي اطلاعات : نيروي انساني ، فن آوري و دستاورد نهايي

گزيده مديريت 4

By Donald Marchand William J.Kettinger & John d.Rollins

نوشته: دونالد مارچاند ، ویلیام کتینجر و جان رالینز

ترجمه: دکتر مریم شریفیان ثانی

براي نيل به عملكرد برتر كسبوكاري، برتري در سرمايهگذاري و آرايش فناوري اطلاعات بسنده نيست. شركتها بايد در جمعآوري، سازماندهي و حفظ اطلاعات و همچنين در جلب توجه نيروي انساني سازمان خود در پذيرش رفتار و ارزشهاي درست براي كاركردن با اطلاعات نيز برتري داشته باشند. در اين مقاله، نويسندگان نتيجه پروژه تحقيقاتي بينالمللي دو سالونيمهاي را كه توسط موسسه توسعه مديريت هدايت شده، ارائه ميدهند. آنها نشان ميدهند كه مديران ارشد، اقدامات موثر در فناوري اطلاعات، مديريت با كفايت اطلاعات و رفتارهاي مناسب اطلاعاتي را به عنوان اجزاي تشكيل دهنده ايدهاي سطح بالاتر، موسوم به «جهتيابي اطلاعات» مينگرند كه توانايي شركتها را در مديريت و استفاده مؤثر از اطلاعات ميسنجد. جهتيابي اطلاعات عملكرد كسبوكار را نيز پيشگويي ميكند. نويسندگان، دو بانك را مقايسه ميكنند تا تفاوت بين شركتهاي برخوردار از كيفيت بالاي جهتيابي اطلاعات و شركتهاي داراي جهتيابي با كيفيت پايين را نشان دهند. پارهاي از رهنمودها: · بهترين منابع فناوري اطلاعاتي خود را بر روي مواردي متمركز كنيد كه شما را متمايز ميسازند. · شركتها بايد تمامي مراحل چرخه حيات اطلاعات را از مرحله شناسائي اطلاعات جديد تا مرحله پردازش و حفظ آن اداره كنند. · مديران و كاركنان بايد ديدگاه روشن و متمركزي را نسبت به اطلاعات ضروري براي اداره كردن كسبوكار خود به وجود آورند. · يكپارچگي و انسجام اطلاعات را به مصالحه مگذاريد. · كاركنان بايد اطلاعات را به طريقي اخلاقي و مناسب مورد استفاده قرار دهند.

انصراف از نظر