Interviewed By Amy Bernstein
مصاحبه کننده: ایمی برنستاین
ترجمه: مینا هامون
هنگامی که جفری خوئرز برای نخستین در سال 1993 به منپاور پیوست، بازار نیروی کار تقریبا باثبات بود و شرکت هنوز بهطور وسیع بر کارمندیابی دفتری و صنعتی به شیوه سنتی متمرکز بود. اما از آن پس، جهانیشدن و پیشرفتهای سریع فناوری، چشمانداز استخدام را به شکل چشمگیری تغییر داد. خوئرز طی پانزده سالی که مدیرعامل شرکت بود، عملیات بینالمللی شرکت را گسترش داد و برای جذب متخصصان مهندسی، مالی و فناوری اطلاعات به بازارهای رقابتی روی آورد. وی در این مصاحبه با ویراستار اچ.بی.آر توضیح میدهد که چگونه تحلیل بازار خرد «مکان جغرافیایی مهارتها» را آشکار میکند و کسبوکارها میتوانند از آنها بهرهبرداری کنند، پیش از آنکه رقبا وارد عمل شده و با خالیکردن آن منابع، دستمزدها را بالا ببرند. از این رو، شرکتها باید «روحیه کوچندگی» کسب کنند که به آنها امکان تاسیس محلهایهای بزرگ و همچنین عملیات کوچکتر و موقتتر را میدهد. او یادآوری میکند: «هنگامی که روباتیک و هوش مصنوعی در مقیاس کامل، توجیهپذیر و سهلالحصول و در گستره وسیع وارد بازار شود» گروه بیشماری از کارکنان از کار کنار گذاشته خواهند شد که آمادگی کمی برای بهدستآوردن مشاغل بسیار متفاوت داشته یا فاقد چنان مهارتی هستند. خوئرز به شرکتهایی که میخواهند راهبردی برای نیروی کار اتخاذ کنند، بهخدمتگرفتن مدلهای کاری مختلف، جمعآوری ایدهها از طریق اینترنت، انتقال فناوری و ساخت، یا پردازش مبادلات به نقاط دیگر، قراردادهای کاری موقت قابلتغییر به دائم و تمرین واقعی همه اینها را توصیه میکند. او در پاسخ به سوال «چه زمانی این کار موثر را انجام دادهایم؟» میگوید، «هیچوقت.»