گروه محصولات

عنوان مقاله: جك از درون : مصاحبه با جك ولش

گزيده مديريت 18
By Harris Collingwood / Diane Coutu
نوشته: هریس کالینگ وود و دایان کوتو
ترجمه: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد
در یك دوره، بزرگداشت مدیران عامل چندان رواج نداشت. ولی آن دوره را باید پیش از ظهور جك ولش بدانیم. در خلال 20 سال گذشته، جك بیش از هر رهبر كسب‌وكاری دیگر، دیدگاه مردم در بارة نقش مدیران عامل را دگرگون ساخته است. این سال‌ها، جنرال‌الكتریك بدون جك و جك بدون جنرال‌الكتریك معنایی نداشته‌اند. وی در خلال بازآفرینی دلیرانه و زیروروكننده شركت (با پشتوانه شخصیت توانمند خود) نقش مدیرعامل را افزون بر پذیرش همگانی، تا جایگاه نماد سازمان بالا برد.
 در واقع، میراث و زندگی جك ولش در رسانه‌ها و میان مردم، مورد تجزیه‌وتحلیل، ستایش و نقد قرار گرفته است. بنابراین، جای شگفتی نیست كه آخرین كتاب او با عنوان «جك، بی‌پرده از درون» چنین پذیرش همگانی یافته است. این كتاب كه به خاطر رك‌گویی ستوده و گروهی با استدلال پرده‌پوشی در زمینه‌های شخصی مورد انتقاد برخی قرار گرفته، به عنوان پرفروش‌ترین زندگینامه، ستایش همگانی را نسبت به نامدارترین مدیرعامل سال‌های اخیر جهان افزایش داده است.
 در این مصاحبه گسترده و بی‌ریا با دو تن از ویراستاران ارشد هاروارد بیزنس ریویو، ولش به انتقادها پاسخ گفته و ریزه‌كاری‌های نظریه و كاركرد خود در میدان كسب‌وكار را به نمایش گذاشته است. با پاسخ‌های روشن به پرسش‌هایی در زمینه روش ویژه كار خود، خواننده را با عامل‌هایی كه سازنده فرهنگ سازمانی جنرال‌الكتریك هستند، آشنا می‌سازد: نشست‌ها، «غوطه‌وری ژرف در امور» و مهمتر از همه، پخش گسترده اندیشه‌های ناب در سراسر سازمان پراكنده جنرال‌الكتریك.

 

انصراف از نظر