گروه محصولات

عنوان مقاله: موردکاوی: جست و جوی پیشینه در گوگل

گزيده مديريت 73

By Diane Coutu

نوشته: دایان کوتو

ترجمه: عاطفه پاشازاده

فِرد وسترن به‏عنوان مدیرعامل هث‏وی‌جونز (یک شرکت خرده‏فروشی پوشاك گران‌قیمت) چهار سال گذشته را صرف بازسازی وجهه و افزایش فروش اندک آن کرده بود. بعد از آن‏که او برنامه خود مبنی بر ورود به بازار سریع‏الرشد کالاهای لوکس چین را اعلام کرد، یک همکلاسی قدیمی با او تماس گرفت. قرار شد فِرد با دختر دوست خود، میمی بروستر، ملاقات کند تا ببیند آیا او قادر به هدایت بهترین فروشگاه شرکت در شانگهای هست یا خیر.

 فِرد تحت‌تاثیر رزومه میمی قرار می‏گیرد و مصاحبه بدون هیچ مشکلی پایان می‏گیرد. اما در یک جست‌وجوی اینترنتی اطلاعاتی درباره او به‌دست می‌آید که ممکن است بر عملکرد شرکت در چین تاثیر بگذارد. داستان‏ها و عکس‏های جدید فاش کرد وقتی میمی به‌تازگی از دانشکده فارغ‏التحصیل شده بود در مبارزات منفی، ولی پرسروصدا (برای مثال تجمع در مقابل کنسولگری چین در سان‌فرانسیسکو) علیه سازمان تجارت جهانی شرکت کرده است.
 در حالی که نایب‌رییس نیروی انسانی اصرار به دقت بیش‏تر دارد، فِرد به روش‏های استخدام در عصر دیجیتال می‏اندیشد. او می‏داند دیگر هیچ‏چیز به‏ویژه بین جوانانی که جسورانه خصوصی‏ترین جزییات زندگی خود را در معرض دید همگان می‏گذارند رمزوراز تلقی نمی‏شود. اگر او میمی را استخدام کند و گذشته او افشا شود، احتمال می‏رود توسعه خارجی شرکت دچار مشکل شود. از طرفی، ستاره در حال طلوعی مثل میمی هر روز سر راه شرکت قرار نمی‏گیرد. آیا فِرد باید با وجود سوابق برخط میمی او را به‌خدمت گیرد؟
 جان پالفری، استاد و مدیر مرکز اینترنت و جامعه برکمان در مدرسه حقوق هاروارد؛ جفری جورس، مدیرعامل مَن‏پاور؛ دانا ام‏بوید، دانشجوی دکترای دانشگاه کالیفرنیا و مشاور شرکتی و مایکل فرتیک، مدیرعامل رپیوتیشن‌دیفندر درباره این موردکاوی خیالی نظر می‏دهند.
انصراف از نظر