گروه محصولات

عنوان مقاله: جذاب‌کردن هویج

گزيده مديريت 173

Jeffrey Dunn

نوشته: جفری دان 

ترجمه: غزاله احمدزاده

زمانی که دان در سال 2008 مدیرعامل بولت‌هاوس شد، بیست سال تجربه در صنعت نوشیدنی‌های غیرالکلی داشت. از خود سوال کرد، اگر کوکاکولا می‌تواند مردم را ترغیب کند روزانه بیش از یک‌میلیارد وعده سودا بنوشند، چرا بولت‌هاوس همان کار را برای سبزیجات انجام ندهد؟ او و تیمش تصمیم گرفتند از بعضی تاکتیک‌های شرکت‌های تولیدکننده خوراکی‌های هله‌هوله که در ایجاد تقاضا ماهر بودند استفاده ‌کنند.
«آن‌ها را مثل هله‌هوله بخور»، کمپین بازاریابی چند میلیون دلاری بولت‌هاوس، از تبلیغ‌های دروغین تلویزیونی، چاپی و دیجیتال برای تشبیه هویج‌های ریز به چیتوز، دریتوز و دیگر میان‌وعده‌های معروف استفاده کرد. این شرکت محصولاتش را در دستگاه‌های فروش خودکار گذاشته، از شخصیت‌های سی‌سامی‌استریت در بسته‌بندی استفاده کرد و از طریق ‌خرده‌فروش‌هایی هم‌چون والمارت و سون‌ایلون به‌فروش رساند. انواع میان‌وعده‌های هویجی ایجاد کرد، 27 گونه آب‌میوه و نوشیدنی عرضه کرد و پوره‌های سبزیجات و میوه را در تیوب‌های فشاری قرار داد. این‌کارها توجه شرکت کمپبلز را به‌خود جلب کرد، ‌طوری که در سال 2012 بولت‌هاوس را تملک کرد.

انصراف از نظر