BY Bernard Kümmerli/ Scott Anthony/ Markus Messerer
نوشته: برنارد کومرلی، اسکات آنتونی و مارکوس مسه رر
ترجمه: دکتر کمیل رودی
تغییرات ویرانساز با طرح سوالهای بنیادین درباره انتظارات، هویت و روح حاکم بر شرکت، چالشهای وجودی را بر تیم رهبری تحمیل میکند. از این رو، شگفتآور نیست که تیم رهبری در دستیابی به همنظری در میزان رشد لازم، چیستی بازار و سرمایهگذاری بر کدام نوآوری، با یکدیگر ستیزه کنند.
این مقاله، نقشهای نوین و کاربردی برای دستیابی به همسویی در رهبری فراهم آورده و ابزارهایی را به تیمهای مدیران پیشنهاد میدهد که با تمرین فیزیکی، درک مشترک را پایهگذاری میکند، ناهمسویی را آشکار و تصمیمگیری را آسانتر میسازد.
این رویکرد با ارائه الگویی از سوییسکام، شرکت مخابراتی در سطح جهانی، به نمایش گذاشته میشود. این شرکت با رکود مواجه بود و در صنعتی رشدیافته (بالغ) رو به سقوط میرفت. بهرهگیری از این برنامه، شرکت را قادر ساخت با معرفی مجموعهای از نوآوریها، ایجاد صندوقی مشابه سرمایهگذاری خطرپذیر برای هدایت سرمایهگذاری در نوآوری و تدوین برنامه زمانی افزایش تامینمالی سالانه، در راهبرد رشد بلندمدت به همگرایی برسد.