ترجمه: آرین صادقی
آخرین آمار حاکی از ثبتنام بیش از نیممیلیارد کاربر در سایت توییتر است که روزانه حدود ۱۷۵ میلیون کوتاهنوشت یا توییت از خود به جا میگذارند. در حال حاضر، بهطور متوسط در هر ثانیه یازده کاربر جدید در این سایت ثبتنام میکنند. این پيامهاي در حال تكثير 140حرفي چه ميزان ارزشمند هستند؟
براي دريافتن اين موضوع، سه محقق با ایجاد یک سایت اینترنتی از 1443 کاربر خواستند كيفيت ۴۳۷۳۸ توييت را رتبهبندي كنند. سپس یک زیرمجموعه ۴۲۲۰ تایی را در هشت گروه طبقهبندی كردند. برجستهترین یافته آنها اين است که تنها ۳۶ درصد این توييتها ارزش خواندن دارند، ميزاني که شاید کمتر از حد انتظار بسیاری افراد باشد.
این محققان خاطرنشان میکنند افراد مورد ارزیابی تمایل زیادی به مطالب خبری و موضوعات فناوریمحور داشتند (بسياري از آنها از اين مطالعه از طريق سایتهایی چون تكچرچ و سایت خبری سي.ان.ان مطلع شده بودند) و شايد این ارزیابی نتواند تمایل کلی کاربران توییتر را نشان دهد. اما این رتبهبنديها نکات مفیدی براي حفظ دنبالکنندگان توييتها بهدست ميدهند: مطالب خود را شفاف عنوان کنید، از توييتهاي رمزآلود يا محرمانه پرهیز کنید، از اضافهکردن بیش از اندازه برچسب # به توييتهاي خود خودداری كنيد و از انتشار مجدد گفتوگوهای دونفره نیز اجتناب کنید.
پل آندره، یکی از محققین، میافزاید، «نکته حائز اهمیت و کلیدی این موضوع، شناخت مخاطبین و درک ارزشها در نزد افراد مختلف است.»
[1]. پل آندري، استاد دانشگاه كارنگيملون، مايكل برنستاين، استاد دانشگاه ام.آي.تي و كرت لوتر، استاد انستيتو تكنولوژي جورجيا هستند.