گروه محصولات

عنوان مقاله: چشم انداز: تولد نظام نوین اعتبار تجاری

گزيده مديريت 165
ترجمه: مینا قدمی[1]
 وقتی کسب‌وکارها به مشتریان نزدیک بودند، اعتبار هم موضوعی به‌نسبت ساده بود. جدای از این، بازرگانان شاید مشتریان خود را به‌شخصه می‌شناختند و می‌توانستنـد قضـاوت‌هـای آگـاهـانـه‌ای در مورد توان پرداخت آن‌ها انجام دهند. اما همان‌گونه که ایالات‌متحده بـه سمت غرب گسترش یـافت، فـاصله بیـن اعتباردهندگان و بدهکاران زیادتر شد و ریسک هم بالاتر رفت. این وضعیت ناراحت‌کننده معلول هجوم سال 1837افراد به غرب آمریکا بود.

شش سال رکود اقتصادی متعاقب این رویداد و ورشکستگی بسیاری از کسب‌وکارها باعث شد لوییس تاپان نخستین موسسه اعتباری را در سال 1837 در نیویورک تاسیس کند. آژانس مرکانتایل توان پرداخت بدهی شرکت‌‌ها را رده‌بندی کرد و این رتبه‌بندی‌ها را در دفترچه‌هایی منتشر ساخت. به‌زودی این آژانس توسط رابرت دان تملک و سپس با شرکتی رقیب که توسط جان براداستریت تاسیس شده بود ادغام شد.

همانند دیگر شرکت‌هایی که در تکاپوی شروع فعالیت در غرب تازه‌فتح‌شده آمریکا بودند، دان.اند.براداستریت و سایر آژانس‌های اعتبارسنجی، در چندین جبهه، پیشرو بودند. با درک این‌که تجارت جدید نیازمند نوع جدیدی از بنیادهاست، آن‌ها گزارش‌های اعتباری را با سطحی بی‌سابقه از عینیت ارائـه ‌کردند. گردآوری، پیگیری، متمرکزسازی و تجمیع داده‌ها توسط این شرکت‌ها، طلیعه عصر اطلاعات بود



 مینا قدمی، دانشجوی دکترای مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناس بانک آینده است.[1]

انصراف از نظر