گروه محصولات

عنوان مقاله: مديريت برخود توفان‌فکری بهتر

گزيده مديريت 202
By Hal Gregersen
نوشته: هال گرگرسن
ترجمه: مهسا محمدی

نوآوران بزرگ همیشه می‌دانسته‌اند که راز دستیابی به پاسخ بهتر، پرسیدن سوال بهتر است. به‌کار بردن این دیدگاه در توفان‌فکری می‌تواند به شکل گسترده‌ای جست‌وجو برای ایده‌های جدید را بهبود بخشد، ‌به‌ویژه هنگامی ‌که یک تیم احساس گیرافتادن می‌کند. توفان‌فکری برای پرسش‌ها به‌جای پاسخ‌ها، به شما کمک می‌کند از پویایی‌های گروهی که اغلب صدا‌ها را خفه می‌کند اجتناب کنید و اجازه می‌دهد چارچوب مسائل را به‌گونه‌ای تغییر دهید که باعث تحریک تفکر شگرف شود.
بعد از آزمودن این رویکرد در صد‌ها سازمان، ‌هال گرگرسن، استاد دانشگاه ام.آی.تی، آن را به شکل یک روش‌شناسی توسعه داد: با انتخاب یک مسئله مهم شروع کنید. از یک گروه کوچک برای بررسی آن کمک بخواهید و فقط در دو دقیقه آن را به شکلی عالی توضیح دهید تا تفکر گروه را محدود نسازید. شفاف‌سازی کنید که افراد فقط می‌توانند در تولید پرسش‌ها مشارکت کنند و هیچ مقدمه یا توجیهی پذیرفته نیست. سپس ساعت را برای چهار دقیقه تنظیم کنید و هر تعداد سوال که می‌توانید با هدف حداقل پانزده پرسش تولید کنید. پس از آن، پرسش‌های تولیدی را برای یافتن پرسش‌هایی که فرضیاتتان را به‌چالش می‌کشند و زوایای جدیدی از مسئله‌تان را آشکار می‌کنند، بخوانید. اگر حداقل یکی از این پرسش‌ها را فعالانه دنبال کنید، شانس این را دارید که یک مسیر جدید برای دستیابی به راه‌حل‌های غیرمنتظره بگشایید.
انصراف از نظر